22 lipca 2024 r. Paweł Chudy Wójt Gminy Osiek i Ewa Mańka Skarbnik Gminy podpisali dwie umowy z firmą PERKOZ Sp. z o.o. z siedzibą w Brodnicy na dostawę sprzętu do utrzymania dróg i chodników oraz infrastruktury wodno-ściekowej. Firmę reprezentował pan Paweł Grajewski Wiceprezes Zarządu oraz Marcin Janowski. Przy podpisaniu umów obecni byli również Agnieszka Trędowska sekretarz gminy, Paweł Chabowski kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i Rolnictwa oraz Sebastian Sobieraj kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej. Mamy nadzieję, że inwestycja w nowoczesny sprzęt pozwoli na efektywniejsze zarządzanie infrastrukturą, co przełoży się na poprawę jakości życia mieszkańców Gminy Osiek.
W ramach pierwszej umowy zostanie zakupiony następujący sprzęt:
– ciągnik rolniczy 53 KM,
– przyczepa jednoosiowa,
– zamiatarka,
– pług do odśnieżania,
– posypywarka piasku i soli,
– kosiarka tylno-boczna,
– opryskiwacz,
– szczotka do chwastów,
– pług do odśnieżania (II),
– ramię wysięgnikowe wraz z dedykowaną głowicą frezującą do poboczy.
Zakup sprzętu jest współfinansowany z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych (promesa pn. „Poprawa infrastruktury drogowej wraz z zakupem sprzętu do utrzymania dróg i chodników w Gminie Osiek.
Natomiast w ramach drugiej umowy firma ma dostarczyć sprzęt do utrzymania infrastruktury wodno – kanalizacyjnej tj. ciągnik rolniczy 120 KM, wóz asenizacyjny i wysokociśnieniowe urządzenie do czyszczenia kanalizacji.
Ten zakup również jest współfinansowany z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych (promesa pn. „Modernizacja infrastruktury wodno-ściekowej w Gminie Osiek”).